Skogsbrand

Sommaren är underbar, men idag har det varit lite för varmt. Igår var det den varmaste dagen i år, 34 grader var det. Jag var hos mina kusiner på värmdö och det var sknt. Vi badade och satt i skuggan. Det var för varmt att sitta i solen. På förmiddage var jag och badade med min yngsta kusin Ellinor och hennes pappa Pål. Vi hade nästan precis hoppat i vattnet när en kille kommer i en rodbåt och säger att det brinner en bit bort. Jag simmar lite närmare bryggan och ser svart rök. Jag simmar in till bryggan med Ellinor. Vi tar våra handdukar och kläder och går hem, pappan springer mot elden för att försöka släcka innan brandbilen kom. Efter ett tag är den släckt. Vi sitter på varandan när vi känner mer rök. Det kan väl inte brinna igen tänker. Min moster och hennes man Pål går för att kolla. Den här gången brinner det igen, en flisa hade åkt en bit i vinden. Men brandbilen hade inte kommit så långt ifrån utan fick komma tillbaka. Någon timme senare kunde vi inte hålla oss längre utan gick tillbaka till sjön för att bada. Då kände man inget från branden.


Sjön.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0